• Ośrodek Pomocy Społecznej
    w Deszcznie

BIP

Usługa wsparcia specjalisty ds. przemocy na rzecz Ośrodka Pomocy Społecznej w Deszcznie

Znak sprawy OPS.2.26.2019                                                                                                             Deszczno 24.06.2019r.

Postępowanie prowadzone na podstawie art.4 pkt 8 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych o wartości szacunkowej nie przekraczającej równowartości kwoty 30 000,00 euro

Postępowanie w sprawie wyboru wykonawcy zamówienia o wartości od 5 000 do 10 000 euro - § 7 Regulaminu udzielania zamówień publicznych, o wartości nie przekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty, o której mowa w art.4 pkt 8 ustawy PZP w Ośrodku Pomocy Społecznej w Deszcznie.

Zamawiający - Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Strażacka 5; 66-446 Deszczno

Zaprasza do złożenia oferty na:

I. Opis przedmiotu zamówienia

Usługa wsparcia specjalisty ds. przemocy na rzecz Ośrodka Pomocy Społecznej w Deszcznie

Ilość godzin świadczenia usługi:

  1. 25 godz.( zegarowe) w roku 2019
  2. 25 godz.( zegarowe) w roku 2020

Zakres usługi:

Zakres usługi obejmuje: pracę z rodzinami dotkniętymi problemem przemocy w rodzinie oraz na rzecz ofiary przemocy.

Formy pracy:

1) Spotkania indywidualne

Formy:

a) interwencja (diagnoza sytuacji, przerwanie przemocy jako cel podstawowy- definiowany przez instytucję)

b) konsultacje (diagnoza sytuacji, poszukiwanie wsparcia poza instytucjami, poradnictwo, przekierowania do właściwej osoby lub instytucji ze względu na specyficzny problem klienta odbiegający od zjawiska przemocy)

2) Spotkania z pracownikami socjalnymi. Cele:

a) zebranie i wymiana informacji dot. klienta,

b) konsultowanie planu pomocy rodzinie

c) konsultowanie, planowanie, precyzowanie działań psychologa w odniesieniu do ogólnego planu pomocy rodzinie

d) wsparcie merytoryczne dla pracowników socjalnych dot. tzw. sytuacji trudnych

3) Udział w grupach roboczych. Cele:

a) motywowanie do współpracy w wypadku lęku przed zmianą

b) bezpośrednie uzupełnianie informacji od osób zaangażowanych i nie będących pracownikami OPS.

Zakłada się, że usługa będzie świadczone zarówno w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej jak i w miejscu zamieszkania klienta. Wybór miejsca świadczenia usługi określać będzie klient w porozumieniu ze specjalistą.

II. Opis części zamówienia:

1. Przedmiot zamówienia nie został podzielony na części.

2. Oferta musi obejmować całe zamówienie

III. Termin realizacji zamówienia:

Od dnia podpisania umowy do 30.06.2020r.

IV. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny ich spełnienia):

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

  1. Spełniają warunki udziału w postepowaniu dotyczące:

a) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej (znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia) - Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w powyższym zakresie.

Ocena spełnienia warunku na podstawie oświadczenia w treści Formularza ofertowego
(załącznik nr 1 do zaproszenia) - metodą graniczną spełnia – nie spełnia.

b) Zdolności technicznej lub zawodowej ( dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia )

Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować na potrzeby realizacji zamówienia co najmniej jedną (1) osobą przewidzianą do realizacji zamówienia posiadającą wykształcenie wyższe oraz co najmniej 6 miesięczne doświadczenie w pracy z ofiarami/sprawcami przemocy w rodzinie.

Ocena spełnienia warunku na podstawie oświadczenia w treści załącznika nr 2 do zaproszenia ( wykaz osób) oraz kserokopii dokumentu potwierdzającego kwalifikacje - metodą graniczną spełnia – nie spełnia.

c) Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej -Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w powyższym zakresie -Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w powyższym zakresie.

Ocena spełnienia warunku na podstawie oświadczenia w treści Formularza ofertowego
( załącznik nr 1 do zaproszenia) - metodą graniczną spełnia – nie spełnia.

2.Nie podlegają wykluczeniu:

Zamawiający wykluczy wykonawców, którzy:

  1. nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu
  2. wobec których otwarto likwidację lub ogłoszono upadłość, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sadu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sporządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust.1 ustawy- Prawo Upadłościowe.
  3. którzy należą do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty ,oferty częściowe, chyba ,że wykażą , że istniejące między nimi powiazania nie prowadza do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia

V. Obowiązki wykonawcy

Szczegółowy opis warunków realizacji przedmiotu zamówienia zawarty jest we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 4 do zaproszenia.

VI. Kryteria wyboru oferty:

1.Przy wyborze oferty do realizacji zamówienia Zamawiający będzie kierował się kryterium:

  1. Kryterium ,,cena ofertowa brutto” – 100%  gdzie podane wyżej wagi procentowe są wagami punktowymi wg zasady: jeden % = jeden punkt

2.Sposób oceny ofert:

  1. Kryterium „Cena brutto” – oferta z najniższą ceną uzyska 100,00 pkt, pozostałe oferty proporcjonalnie mniej w skali od 0 - 100,00 pkt.

cena brutto oferty z najniższą ceną

C = -------------------------------------------------- x 100

cena brutto oferty ocenianej

3.Zamawiający poprawi w ofercie:

  1. oczywiste omyłki pisarskie,
  2. oczywiste omyłki rachunkowe z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
  3. inne omyłki polegające na niezgodności oferty z treścią zaproszenia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty

- niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.

4.Rażąco niska cena

Jeżeli cena oferty wydaje się rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzi wątpliwości zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów, w szczególności jest niższa o co najmniej 30% od wartości zamówienia w przypadku gdy została tylko jedna oferta lub średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert w przypadku gdy została złożona więcej niż jedna oferta Zamawiający zwraca się do Wykonawcy o udzielenie wyjaśnień.

Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, zwraca się do Wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny. Zamawiający, oceniając wyjaśnienia, bierze pod uwagę obiektywne czynniki.

Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny, spoczywa na Wykonawcy. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień, nie złoży ich w wyznaczonym do tego terminie lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.

5.Zamawiający zastrzega sobie prawo do negocjacji ceny przedstawionej w ofercie, jeżeli przewyższy ona kwotę jaką Zamawiający może przeznaczyć na realizację zamówienia.

6.Realizacja zamówienia zostanie powierzona wykonawcy który spełni warunki udziału w postępowaniu, a jego oferta uzyska najwyższą ilość punktów w oparciu o ustalone kryteria.
Pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów.

Uwaga

5.1Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to , że zostały złożone dwie oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.

Wykonawcy składając oferty dodatkowe nie mogą zaoferować cen wyższych niż zostały zaoferowane w złożonych ofertach.

VII. Opis sposobu obliczenia ceny

Wzór formularza ofertowego stanowi załącznik nr 1 do zaproszenia.

  1. W cenie należy uwzględnić wszystkie koszty niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia (w tym również ewentualne koszty dojazdu do klienta).
  2. Cena musi być wyrażona w jednostkach nie mniejszych niż grosze (dwa miejsca po przecinku ) – zaokrąglone na zasadach ustalonych w przepisach o podatku VAT. Nie dopuszcza się podania jednostek w tysięcznych częściach złotego.
  3. W cenie ofertowej brutto należy uwzględnić obowiązujący na dzień składania ofert podatek VAT. Prawidłowe ustalenie stawki podatku Vat leży po stronie Wykonawcy.
  4. W formularzu ofertowym należy podać: wartość netto, stawkę podatku VAT, wartość brutto.

Nie podanie którejkolwiek z w/w informacji skutkować będzie odrzuceniem oferty.

5. Wykonawca składając ofertę, zobowiązany jest poinformować zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego ( na podstawie art.17 ust 1 pkt.7 ustawy z dnia 11.03.2004r. o podatku od towarów i usług – D.U.2017 poz.1221 ), wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku.

Jeżeli złożono ofertę której wybór prowadziłby do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego, zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.

VIII. Miejsce i termin:

1.Miejsce i termin złożenia oferty :

Ośrodek Pomocy Społecznej

ul. Strażacka 5

66-446 Deszczno

w dni robocze: poniedziałek od godziny 7.30 do 17.00; wtorek, środa, czwartek w godzinach: 7.30 do 15.30 , piątek od godz.7.30 do 14.00

lub przesłane drogą pocztową.

2.Ofertę należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do dnia 02.07.2019 r. do godz. 14.00 , przy czym terminowość złożenia oferty ocenia się według czasu złożenia oferty w miejscu wskazanym w treści pkt 1.

3.Ofertę należy złożyć w zamkniętym opakowaniu, oznaczonym w następujący sposób:

,,Oferta – specjalista ds. przemocy”

4.Oferta powinna być sporządzona w formie pisemnej ( na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do zaproszenia) , w języku polskim

5.Oferta winna być podpisana przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy. Jeżeli uprawnienie nie wynika wprost z dokumentu rejestrowego, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo dla osób podpisujących ofertę.

Pełnomocnictwo do reprezentowani wykonawcy należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem notarialnie

6.Oferta otrzymana przez Zamawiającego po terminie podanym powyżej nie będzie uwzględniana przy wyborze oferty.

7. Wykonawca może wprowadzić zmiany do oferty lub wycofać złożoną ofertę przed upływem terminu składania ofert.

8.Oferta winna zawierać następujące dokumenty:

  1. Formularz ofertowy(załącznik nr 1 do zaproszenia)
  2. Wykaz osób ( załącznik nr 2 do zaproszenia) wraz z kserokopią dokumentu potwierdzającego kwalifikacje
  1. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeśli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania propozycji ( w przypadku, gdy przedmiot zamówienia będzie realizowany w ramach prowadzonej działalności gospodarczej)
  2. Informację o grupie kapitałowej ( załącznik nr 3 do zaproszenia )
  3. Pełnomocnictwo – jeśli dotyczy

9. Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzenia w toku badania i oceny ofert wiarygodności przedstawionych przez Wykonawców dokumentów, oświadczeń, wykazów, danych i informacji.

IX. Odrzucenie oferty

Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:

1) jej treść nie będzie odpowiadać treści zaproszenia do złożenia oferty

2) będzie niekompletna ( nie będzie zawierała dokumentów wskazanych w pkt. VIII ppkt.8 niniejszego zaproszenia)

3) zostanie złożona po terminie

4) zostanie złożona na niewłaściwym formularzu

5) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia

*cena niższa o co najmniej 30% od wartości zamówienia w przypadku gdy została tylko jedna oferta lub średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert w przypadku gdy została złożona więcej niż jedna oferta

a Wykonawca nie wykaże, że zaoferowana cena nie stanowi rażąco niskiej ceny.

6) została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia

7) zawiera błędy w obliczeniu ceny

8) informacje (i oświadczenia) złożone przez Wykonawcę w złożonej ofercie będą nieprawdziwe

X. Wykluczenie wykonawcy

Zamawiający wykluczy wykonawców, którzy:

  1. nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu
  2. wobec których otwarto likwidację lub ogłoszono upadłość, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sadu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sporządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust.1 ustawy- Prawo Upadłościowe.
  3. którzy należą do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty ,oferty częściowe, chyba ,że wykażą , że istniejące między nimi powiazania nie prowadza do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia

XI. Unieważnienie postępowania

Zamawiający unieważni postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:

1) nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu

  1. cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty;
  2. w przypadkach, o których mowa w pkt VI ppkt. 5.1, zostały złożone oferty dodatkowe o takiej samej cenie;
  3. wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć;
  4. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

XII. Termin związania ofertą/ zawarcie umowy

1. Termin związania ofertą ustala się na 30 dni.

2. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

3. Zawarcie umowy odbędzie się w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego w zawiadomieniu o wyborze najkorzystniejszej oferty.

XIII. SPOSÓB UDZIELANIA WYJAŚNIEŃ ( w zakresie zaproszenia do złożenia oferty):

1.Nie później niż na 3 dni robocze przed terminem składania ofert wykonawcy mogą zwrócić się do Zamawiającego(elektronicznie – e-mail), o wyjnienie treści zapytania ofertowego. Zamawiający zobowiązany jest niezwłocznie, jednak nie później niż 2 dni robocze przed upływem terminu składania ofert, udzielić wyjnień.

2.Jeżeli udzielenie wyjaśnień nie jest możliwe nie później niż 2 dni robocze przed upływem terminu składania ofert, Zamawiający odpowiednio przedłuża termin składania ofert.

3.W przypadku przedłużenia terminu składania ofert, pierwotny termin na zadawanie pytań określony w pkt.1 nie ulega przedłużeniu.

4.W przypadku, gdy pytanie wpłynie po terminie wskazanym w pkt.1, Zamawiający nie ma obowiązku udzielenia odpowiedzi na takie pytanie.

5.Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający zamieszcza na stronie https://ops.deszczno.pl 6.Zamawiający może w każdym czasie zmienić treść zapytania ofertowego. Dokonane w ten sposób zmiany Zamawiający zamieszcza na stronie https://ops.deszczno.pl

Dokonane w ten sposób zmiany są dla Wykonawców wiążące.

7.Wykonawcy zobowiązani są do monitorowania strony https://ops.deszczno.pl pod kątem wyjaśnień i modyfikacji zapytania ofertowego. Wszelkie ryzyko i negatywne skutki, związane z niedochowaniem przez Wykonawcę przedmiotowego obowiązku obciążają Wykonawcę.

8.Wszelkie pytania należy kierować na adres: adriana.kondzior@deszczno.pl

9.Osobami uprawnionymi do kontaktów z Wykonawcami są: Adrina Kondzior tel. 733 955 800

XIV. OBOWIAZEK INFORMACYJNY

1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:

  • administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Strażacka 5, 66-446 Deszczno
  • inspektorem ochrony danych osobowych jest Pan Krzysztof Jabłonka e-mail: tech-kom@wp.pl

2. Dane osobowe Zleceniobiorcy/Oferenta i jego pracowników będą przetwarzane w celu rozeznania rynku, zawarcia umowy bądź realizacji działań niezbędnych do zawarcia umowy przed jej zawarciem (RODO Art. 6, ust. 1, lit. b). związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego nr GCPR.DO.271.20.2018 prowadzonym w trybie zaproszenia do złożenia oferty na podstawie art.4 pkt 8 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych o wartości szacunkowej nie przekraczającej równowartości kwoty 30 000,00 euro

3.Dane osobowe Zleceniobiorcy/Oferenta i jego pracowników będą przetwarzane przez okres niezbędny do przeprowadzenia postępowania oraz związanych z nim czynności, zawarcia umowy/zlecenia, a także dochodzenia roszczeń związanych z umową/zleceniem, a nadto w okresie czasu postępowania kontrolnego przewidzianego w odrębnych przepisach.

4.Ponadto, dane osobowe Zleceniobiorcy/Oferenta i jego pracowników mogą zostać udostępnione kancelariom prawnym, firmom doradczym, organom egzekucyjnym i dostawcom systemów informatycznych, z którymi współpracuje Administrator.

5.Zleceniobiorca/Oferent i jego pracownicy posiadają prawo dostępu do:

  • na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
  • na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych
  • na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO
  • prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO

* Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy.

* Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.

6.Nie przysługuje :

  • w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
  • na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO.

7.Podanie przez Zleceniobiorcę/Oferenta danych osobowych w wymaganym zakresie jest warunkiem uczestnictwa w postępowaniu . Zleceniobiorca/Oferent jest zobowiązany do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości współpracy z Administratorem

XV. Załączniki do zaproszenia:

1.Załacznik nr 1 - Formularz ofertowy

/pliki/deszczno-ops/pliki/Za%C5%82%C4%85cznik%20nr%201%20-%20formularz%20ofertowy(3).doc

2. Załącznik nr 2 – Wykaz osób

/pliki/deszczno-ops/pliki/Za%C5%82%C4%85cznik%20nr%202%20-%20%20wykaz%20osob(3).doc

3. Załącznik nr 3 – Informację o grupie kapitałowej

/pliki/deszczno-ops/pliki/Za%C5%82acznik%20nr%203-%20%20Inf_grupa%20kapita%C5%82owa(3).doc

4. Załącznik nr 4 - Istotne postanowienia umowy ( wzór umowy)

/pliki/deszczno-ops/pliki/Za%C5%82%C4%85cznik%20nr%204%20-%20%20projekt%20umowy.doc

/pliki/deszczno-ops/pliki/Za%C5%82%C4%85cznik%20nr%202%20do%20umowy%20(%20wz%C3%B3r%20sprawozdania).doc

Kierownik OPS
Adriana Kondzior

  • Fundusze Europejskie
  • BIP
  • Urząd Wojewódzki
  • Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej
  • OPS
  • Gmina Deszczno
  • Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej
  • Powiatowy Urząd Pracy
  • Niebieska Linia